SIKÓ GÁBOR

 info@sikogabor.hu

Candy Box: egy egyszerű és nagyszerű ASCII Art RPG

2013. május 4.
Sikó Gábor

Candy Box: ASCII Art RPG játék

A Candy Box egy ASCII Art RPG játék, vagyis a grafikai megjelenítésért betűk, számok, speciális karakterek felelnek.

A játékot ezen a linken kezdhetitek el.
A játék fizetőeszköze a candy, azaz a cukorka. Minden másodpercben kapunk egy cukorkát.
A cukorkákért különböző tárgyakat vásárolhatunk a Cukorka Kereskedőnél (Candy Merchant), pl. nyalókát, fegyvereket, de meg is ehetjük az összes cukorkát (Eat all the candies), vagy tízesével a földre dobálhatjuk őket (Throw 10 candies ont he ground).
Először fakardot tudunk vásárolni, majd miután megvásároltuk újabb anyagból készült kard vásárolható, persze drágábban. Miután megvettük a gyémántkardot (diamond sword) elérhetővé vállnak további lehetőségek. A lényeg, hogy minél több dolgot vásároltunk, fejlesztettünk annál több lehetőség nyílik meg.

Tudunk küldetéseket is végrehajtani.
Az első küldetésünk a Békés Erdőbe (The peaceful forest) vezet, ahol fákat kell aprítani.
Az elpusztított ellenségek tárgyakat dobálnak. Többnyire cukorkát, de előfordul, hogy kulcsot (key), térképet (map), stb. adnak. A térképekkel új, speciális helyekre tudunk utazni, a kulcsok pedig hozzáférést biztosítanak épületekhez. Ilyen például a Nyalóka Farm (Lollipop Farm), ahol a Cukorka Kereskedőtől vásárolt nyalókákat tudjuk elültetni. Az elültetett nyalókák naponta teremnek nekünk bizonyos számú édességet.
A megtermett édesség adag eleinte az elültetett nyalókák számának négyzete. Vagyis ha elültetek 2 nyalókát, akkor 4 terem egy nap, ha 3 nyalókát ültetek, akkor 9 és így tovább.
10 nyalóka ültetése után már nem kell egy napot várni a termésre.
Nekem 13 nyalóka elültetése után 7 nyalókát termel a farmom óránként. Minél többet ültetünk, úgy növelhetjük a termés számát, illetve csökkenthetjük a beéréshez szükséges időt.

A küldetések során ritka esetben ládákkal (chest) is találkozunk, melyek hatalmas mennyiségű cukorkát adnak. A pályákon megjelenő ellenségek és tárgyak nevei rövidítve jelennek meg, pl. a láda (chest) CHS, a goblin GOB, stb., vagy annak „képe”, pl. lll mely a fákat jelöli. A karakterünket pedig ez jelképezi: \o/
Ha sikerült végigcsinálni egy pályát anélkül, hogy meghaltunk volna, akkor megkapjuk a zsákmányt és megnyílik a következő küldetés, ahol még nehezebb ellenfelek várnak ránk.
A küldetések végeztével várnunk kell egy bizonyos ideig, amíg újra kalandozhatunk, ugyanis ki kell pihennie hősünknek a fáradalmakat (arról nem is beszélve, ha meghaltunk).

Van inventory-nk is, ahol megtaláljuk a cuccainkat. Fegyverek, térképek, varázsitalok, kiegészítők, stb.
Innen tudjuk meglátogatni a speciális helyeket is, amikhez találtunk térképet.
Az inventory-ban nem fogjuk látni az összes eddig talált és vásárolt cuccot, csak is az aktuális, legerősebb tárgyat az adott fajtából, ezeket használja a karakterünk automatikusan.

A játékot lehetőségünk van elmenteni a főoldalon a Save feliratú gombra kattintva.
Ekkor kapunk egy felhasználónevet, amit érdemes megjegyezni és megjelenik egy szöveg a Save gomb mellett. A „here” szó egy link, melyet el kell menteni és később azon keresztül juthatunk vissza karakterünkhöz.

A képernyő tetején van három gomb. A Candy Box feliratúval a főoldalra jutunk, az Inventory feliratú gombra kattintva nézhetjük meg a tárgyainkat és itt tudjuk meglátogatni a speciális helyszíneket, a Quest feliratúval jutunk a küldetések oldalra, ahol egy legördülő menüből választhatjuk ki a helyszíneket, majd a „Go for an epic quest!” feliratú gombra kattintva el is indul a küldetés és figyelhetjük, ahogy a karakterünk harcol és szedi össze a zsákmányt.

A játékhoz angoltudás szükséges, mivel fejtörők is szerepelnek a játékban melyekre válaszolni kell!

Jó játékot kívánok mindenkinek!